Saturday 21 May 2016

Végre kipihentem a múlt heti szilvásváradi megpróbáltatásokat. Az élet visszatért a rendes kerékvágásba: házat őrzök, nagyokat sétálok, bújózsákban alszom, kisgazdit babysittelek, csontot rágcsálok.

Nem túl változatos, de annál pihentetőbb kutyaéletem legfrissebb képei:

Boci pózol a gyúrói halastónál.
Pedig jutifalatot se kapott érte, csak már dög fáradt volt...

Napelem-töltés.
Ritka eset, ha én a földön fekszem. Ahhoz nagyon meleg talajra van szükség!
Hurkatestemen csillan a fény, a Földön a tacskó a legcsodálatosabb lény!

Tanítom pórázzal sétáltatni a kisgazdit.
Egész jól megy neki, csak az a baj, hogy otthon, két sétáltatás között is szalad utánunk, hogy ránk erőszakolja a hülye nyakörvet.

Amíg a kisgazdi játszik a parkban, én őrködöm, felügyelek, rendet tartok, ugatok!

Nagy vihar volt: dörgött, villámlott, és mi ezektől rettentően félünk. Testületileg kivonultunk a konyha elé, a gazdi és a kisgazdi közelébe.
Amúgy csak nagyon indokolt esetben fekszem a kutyakosárba. Az olyan méltatlan. Nekem a franciaágy való. A kosár a Bocié...

Eső után segítettünk pocsolyát mérni a kisgazdinak. Életében először járt pocsolyában. Rendes tacskóként megmutattam neki, hogy kell csinálni. Csak rajtam nem volt gumicsizma...

Ez nagyon durva photoshop! Hát hogy is hagyhattam volna, hogy a Vili cica rám feküdjön!

Kullancs-hírek:
Eddig az idei szezonban spot-on volt a bundánkon kullancs elleni védelemként. De a múltkor Bocika hasába belemászott egy aljas kis dög kullancs!!! Úgyhogy a szezon hátralévő részére vett nekünk a gazdi méregdrága, de annál hatásosabb Bravecto-t, ami őszig kitart, és tuti nem mászik belénk egy rohadt kullancs sem. Tavaly bevált, és csak egy tabletta. Lenyelem és kész! A hülye kutyának is megéri.

Gazdinak szülinapja van. Megyek az udvarra kürtöskalácsot sütni és sajtos rudat kunyerálni...

Saturday 14 May 2016

Szilvásváradon jártunk

Nyaralni voltam. Mert én vagyon a főtacskó, és nekem jár a kirándulás!

Az idei nagy közös családi nyaralásunk egy néhány napos tavaszolás volt Szilvásváradon. Utólag gazdi azt mondta, hogy ennyi neki bőven elég a "pihenésből" két tacskó és egy másfél éves gyerek mellett. De ez már az ő gondja. Nem értem, hogy miről beszél...

Igazából nekünk kutyáknak is elég volt a néhány napos üdülés, mert annyira elfáradtunk az idegen helytől, szagoktól, kutyáktól és az állandó csavargástól, hogy még enni is fáradtak voltunk, pedig az nagy szó! Utolsó nap még a kockasajt feltéttel tálalt alutasakost se fogyasztottuk el reggelire. Hazaérve pedig egy egész napot átaludtunk.

De ne rohanjunk a dolgok elébe!
Minden üdülés utazással kezdődik, így autóztunk a gazdiékkal:

Főtacskó Süti úrként az ülésről navigáltam, Boci bambán feküdt az ülés előtt

A szilvásváradi szállásunk az Erika Vendégház volt. Picike, de tiszta és rendes kis házikó saját kerttel, körbekerítve. Rajtunk kívül senki sem volt a telken, nagyon a szomszédban sem, és ez fontos két ugatásra hajlamos kutyánál és egy randalírozó (néha üvöltő) kisgazdinál.

Érkezésünk második percében Boci rögtön elfoglalta a pelenkázóként kijelölt fotelágyat. Beült a tutiba...

Uzsonnaosztás a hintaágyból: otthoni hamuban sült sajtos rúd

A kisgazdi még kerti játékokat is kapott. A piros kisautó nekem is tetszett, mert a dudájának nagyon jó hangja volt. Mint a nyusszogó gumipulykának...

Nyilván az ágyban aludtunk éjszaka, hol máshol pihenhet egy tacskó... Pihenhettünk volna, ha a kisgazdi nem tömködi az orrunk elé a gumimalacokat...

Ennyit a szállásról. Nem egy hotel, de a saját udvar nagy kincs. Kicsi, ócsó, barátságos és kutyaszerető tulajdonossal.

No de induljunk is kirándulni, ha már ilyen messzire elkocsikáztunk!

Első nap a Fátyol-vízeséshez indultunk, mert az egyrészt kötelező látványosság (még akkor is, ha már jómagam is láttam párszor), másrészt merre megy a gazdi két kutyával és egy babakocsival.
Kisvonattal mentünk fel a Szalajka-völgy tetejéhez, amit Bocika annyira nem élvezett. Sőt lihegve, remegve pánikolt a gazda ölében. Nem ugatott vagy nyüszített, csak csendesen fél-infarktust kapott. A lúzer kisgazdi az egész kisvonatozást végigaludta, jómagam pedig a gazdi lába mellől figyeltem a síneket a padló deszkái között, mert le lehetett látni!!! Micsoda kutyaéletveszélyes jármű!
A vonatozást végül túléltem, és a sétaúton már boldogan szimatoltam körbe mindent. Szabadon, póráz nélkül közlekedtem, jól nevelt kutyaként nem ugattam szét senkit, figyeltem a gazdikat, nem szaladgáltam összevissza.

Szabadon, boldogan, szimatolva...

... na egye fene, egy kis sajtos rúdért megálltam pózolni a gazdinak.

A jó öreg Fátyol-vízesésnél. Nyilván megint sajtos rúdra várva...
(A kisgazdi kitakarta a fél vízesést, de ennél jobb képet senki ne várjon hármunkról plusz a vízesésről...)

Végigjártuk a szabadtéri erdészeti múzeumot is. A kisgazdival együtt nagyon élveztük:

Gazdi szerint faaprító gép. Szerintem felbecsülhetetlen szagforrás.

Hiába volt mindenhová kiírva és kirajzolva, hogy ne mássz fel rá. Bocinak nem lehetett beszélni. Csakazértis végigszagolta a rönköt, amit a műökör húzott.

Komoly vadnyúl lehet, aki ekkora kéglit csinál az üregéből...

A Szalajka-völgyön visszasétálva a településig még sok érdekeset láttunk: kerítés mögött őzikéket (gazdi szerint szarvas, tök mindegy, pörköltként nincs különbség...), másik vízesést, halneveldét. Ettünk pisztrángot is, bár nekem csak a bőre jutott, mert a gazda sajnálta tőlem a csillagászati áron vett halhúst. A kisgazdi azért ellátott néhány falattal...
A szállásunkig kutyagoltunk, és nagyon elfáradtam a végére a sok élménytől.

Pedig ha tudtam volna, hogy másnap mi vár rám, kétszer olyan mélyen alszom, hogy legyen energiám...
Mert másnap Lillafüredre mentünk: először egy órát döcögtünk keresztül a szerpentines Bükkön, aztán a diósgyőri vár érintésével felszálltunk megint egy kisvasútra. Hosszú zötykölődés után Lillafüreden kötöttünk ki, majd ugyanígy hazafelé is.

Nem mentünk be a várba, a kutya+babakocsi kombó nem ilyen helyre való. Csak dobtunk neki egy pacsit. Természetesen lemaradtam a képről, mert ingyen nem fotózkodom, csak falatért.

Még mielőtt bárki felháborodna, hogy mit keres a kutya a vonatülésen: egyrészt felnőtt ember árú jeggyel utaztam, tehát oda ültem, ahová csak akartam. Másrészt olyan kényelmetlen volt a deszkák közötti réseknél a pad, hogy inkább a földön foglaltam helyet...

Gazdi mondta, hogy indulás előtt ellenőrizzem a guminyomást.... Szerintem hülyének néz...

Nem is a Boci lenne, ha nem állna le pózolni a mozdony előtt...

... és a sínek között. Gazdi szerint olyan kövér, hogy majdnem beszorult a keskeny nyomtávú sínek közé... Ha-ha...

Kukucs. Ott vagyunk már?! És különben is, a gazdi AZONNAL szálljon vissza!

Lillafüreden sétáltunk néhány órát a vonatozás közben. Elgyalogoltunk a csónakázó tó végéig a parton húzódó széles ösvényen, mert itt a kisgazdi szekerét is lehetett tolni, mi tacskók pedig élveztük az erdő-szagot.

Néhol azért elég közel kerültünk a vízhez...

Átsétáltunk mindannyian a tóvégi átjárón, ahol egy patak táplálja a tavat. Gazdák nosztalgiáztak, hogy ők itt egyszer mezítláb gázoltak át a patakon, mert éppen áradt, és még nem volt ekkora "híd" betonozva. Hű, a hősök... én bármilyen patakba belegázolok bokáig...

A tóparti séta után megnéztük a hotel-kastély alatti függőkertet, amit múlt évben nagyon szépen felújítottak. Gazdi nem győzött gyönyörködni benne, hogy milyen szép lett. Ingyenesen, szabadon látogatható, és nem láttunk kutyát tiltó táblát sem. Azért pórázon sétáltunk, mégse kellene lepisilni a szép bokrokat...

Gazdi szerint szép tulipánok. Pont leszartam, a sarkon kutyapisi szagot éreztem!

Sövénylabirintusban: kisgazdi kavicsokkal játszott, gazdi fényképezett, mi pedig a másik gazdival csak fáradtan lepihentünk egy padnál.

Visszafelé a kisvasúton nemcsak a Boci aludt el, de még a kisgazdi is kidőlt. Jómagam is végigaludtam a Szilvásváradra visszavezető szerpentines kocsikázást.
Mondanom sem kell, hogy a szállásunkon sem kellett altatni.

Utolsó napunkon csak Eger belvárosában sétáltunk egy-két órát hazafelé menet.
Szép idő volt, sokan voltak, jót sétáltunk. A Dobó téren leültünk Lipóti pékségből vett eleséget csipegetni.

Lehet találgatni, hogy ki volt a legéhesebb...

Mint már írtam, ennél jobb csoportképeket ne várjon senki. Épp csak belefértünk a Dobó István szobros képbe.
Amúgy Boci húzta éppen a rövidebbet, őt vezette a kisgazdi...

Dobó István egyébként egy régen élt embergazdi volt, és úgy védte az egri várat, mint én a házat: szívvel-lélekkel, mindenkit elkergetve...

Szóval azt hiszem lassan nekem is lehetne szobrot állítani. Vagy legalább egy alapítványt létrehozni számomra. Adományozhatna mindenki kockasajtot. Nekem...

Ezen az alapítványos ötleten még dolgoznom kell. De előbb kialszom magam, mert ez a néhány napos csavargás teljesen kikészített. És még egy "welcome home" cupák is vár a teraszon, amit ma muszáj feldolgoznom!

Micsoda zaklatott, túlhajszolt élet az enyém...
Azért máskor is megyek nyaralni. Valakinek vigyázni kell a gazdákra!

Saturday 7 May 2016

III. Tacskó Találkozó vagyis Tacsimajális 2016.

Egy vérbeli tacskónak és egy vérbeli megszállott gazdinak kötelező program a féléves rendes Tacskó Találkozón való részvétel.
Már fél éve erre készültünk mi is. Legalábbis a gazdi, mert én csak előző nap tudtam meg a dolgot, mikor rendkívüli szépészeti beavatkozáson kellett részt vennem (értsd: szőrtelenítés gumikefével, karomvágás, kendő-próba).

Kendő-próbára azért volt szükség, mert a III. Tacskó Találkozó egyben Tacskó Majális is volt, és a dresscode nyakba-kendő volt. Nem nyakkendő. Bármilyen kendő. Mi a futrinkás fajtamentőset választottuk, mert az szép zöld.
Kisgazdinak is fel kellett vennie a fajtamentős gyerekpólóját, szóval együtt feszítettünk.

Indulás előtt gazda próbált rólunk közös képet csinálni:

Ennyire futotta, mikor jutifalat nélkül próbált fotózni...

... És mire képes néhány sajtfalat!

A Népligetig autóztunk, ahol jó messze parkoltunk a Strázsa Kutyaiskola terepétől (ahol a találkozót tartották), mert így sétálhattunk, szimatolhattunk (és kakilhattunk) egyet, mire odaértünk a tömegbe.

Ennyire siettünk a találkozóra, még a pórázt is húztuk, mert annyi szag volt előttünk!

A forgatókönyv a szokásos volt:
- Boci csajozott
- Boci mindenkit elvarázsolt a tigriscsíkos bundájával és főleg a felemás szemével
- én bunkó voltam, csak araszoltam gazdik után, ügyelve, hogy le ne maradjak három lépésnél többet
- összeszimatoltunk kétszáz kutyával
- rendetlenség vagy nagy kutya láttán kicsit ugattunk.

Kár több szót vesztegetni, azt a sok szagot úgy sem lehet leírni, még mindig lüktet tőle az orrom... Mutatok inkább néhány képet:

Az első kép legyen a főtámogató reklámja, ha már sok pénzzel támogatta a rendezvényt.

Majd mindjárt kiderül, hogy miért is kell hálásnak lennünk nekik.
De ne siessünk a dolgok elébe, még épp csak megérkeztünk a helyszínre:

"Gazdi, mehetek végre csajozni?!"

"Hé lányok, akartok egy igéző pillantást a felemás szememmel? Hé, forduljatok már meg!"

"Főnök, szerinted szálkás tacskó is lehet a csajom? Még sosem volt szálkás csajom!"

"Főnök, ez valami K9-es ügynök-féle lehet. Szeretném, ha lenne ügynök csajom. Ugye lehet?"

Gyakorolja a szívtipró-nézést.

Na jó, ennyi elég is volt Boci-casanova kalandjaiból, legalábbis én már nem bírom nézni a nyálas képeit. Mutatok mást, a nyálról jut eszembe:

Sok itatótál volt elhelyezve, de mi nem voltunk hajlandóak más kutyanyálas vizéből inni. Csak a hazai!

Itatás közben. Ami sokaknak nem sikerült a találkozón, pedig tényleg sokan próbálkoztak: lefotózni Boci felemás szemét, mert az kvantumhiper-ritkaság-cukiság.

Na melyik vagyok én a képen?
Becsapós kérdés: egyik sem. Pedig ezek végre olyan szép, barna bundájú, formás, hosszú fülű árja-tacskók, mint én vagyok. Ritkaságnak számítottunk a sok kis fekete törpetacsi között...

Róluk beszéltem: a kis kétkilós, girnyó, fekete kis törpékről. Vagy veszettül pörögtek, ugattak, morogtak, vagy gazdi ölébe bújva lapultak fület-farkat behúzva. Szélsőséges típus. És nem vagyok rasszista...

Végre egy agilis, megfontolt, plédről figyelő, nyugodt fajtatestvér. Vele már lehetett normálisan eszmecserélni.

A ritka pillanatok egyike, mikor nem gazdik tövében kullogtunk... Szállt a büfékaja-illat, arra repültünk rá...

Vizsgálom a tömeget. A képen aránytalanul kicsi a fejem. Gazdi szerint sokat segítene a fotóimon és az imázsomon, ha néha nem a farom tartanám a fényképező felé...

"Főnök, nézd egy dobermann! Én olyan régen szeretnék dobermann lenni! Hadd legyek dobermann!"

"Közelebb ne gyere te dobermann, mert leugatom a fejedet! Én is dobermann vagyok ám, csak sűrű, és nagykutyákat szoktam uzsonnázni!!!!"

Csoportkép: mindig a babakocsi tövében jártunk, azt bármekkora tömegben könnyű volt követni.

Még egy jó kis csoportkép, mögöttünk a tömeggel, fölöttünk pedig egy bazi nagy, fekete, vészesen közeledő esőfelhővel.

És itt jön képbe a főtámogató. Mert a fekete esőfelhő bizony odaért hozzánk zápor formájában. És mindenki bemenekült a nagy piros, támogatói sátrak alá, amiből szerencsére volt néhány. Itt vészeltük át a negyedórás esőt, szépen összebújva, sok kutya és gazdi kis helyen. (Sokkal több, mint itt a képen, mert ez még csak az első pár csepp esőnél készült...) Igazi áldás volt a piros sátor, köszönet a Royal Canin-nak, mert én úúúútálom, ha vizes a bundám!!!

De az eső elállt, a nap kisütött, a program tovább folytatódott... Boci pedig tovább gyűjtötte a potyasimiket és a felemás szemére vonatkozó bókokat...

A végére így kifeküdt a sok élménytől...

Éééés a találkozó egyik fénypontja: találkoztunk régi barátnőnkkel, Bizsuval!
Bármilyen tartózkodó is volt a népes közönség előtt mindkét fél, legyőzve az 5 évnyi korkülönbséget, nem törődve az őszülő bundával és hiányos fogsorral, sem a többi fiatal és szép tacsi-csajjal...

... Bocinak akkor is Bizsu az elérhetetlen, beteljesületlen, örök és nagy szerelem!

Én még soha kutyaéletemben nem voltam szerelmes. Talán egy kockasajt-gyáros kutyája le tudna venni a sparhelt-lábamról, de az sem biztos.
Azért én is keveredtem a találkozón (szerelmi) háromszögbe:

Körbevonatoztunk, aztán beszállt a negyedik kutya is.

Nem is tudtuk megvárni a találkozó végét, mert már annyira fáradtak voltunk a kisgazdival együtt, annyira tömény információmennyiséget és élményt kellett feldolgoznunk, hogy gazdik jobbnak látták, ha záróra előtt távozunk.

Jót tett a "levezető" séta a végén vissza az autóhoz.

Mondanom sem kell, hogy a nap hátralévő részét alvással töltöttük, még vacsorát se kértünk...

Nincsenek hivatalos adataim arról, hogy hány kutya és gazdi vett részt a III. Tacskó Találkozón, de ez nem is igazán fontos. Sokan voltunk, az biztos!
Köszönet a szervezőknek, főleg Mazsi fajtatestvéremnek, mert az ő gazdái voltak a főkolomposok. Köszönet a Royal Canin-nak, hogy a sátruknak hála nem ázott el a bundám, és végül a gazdák is megköszönhetnék nekem, hogy hajlandó voltam elkísérni őket, és lenyűgöző személyiségemmel emeltem a rendezvény színvonalát.